Naprawdę czekoladowe muffinki

Pachnące, mocno czekoladowe, z wiśniowym nadzieniem w środkuPatrzysz na nie, a one wprost promieniują swą czekoladowatością. Kuszą wyglądem i zapachem. Aromat kakao miesza się z delikatną nutką alkoholu. Aż w końcu docierasz do słodkiego, wyśmienitego nadzienia. Moja dzisiejsza wizja raju…

Składniki suche:

  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki kakao
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki mokre:

  • 50g masła
  • 3/4 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • likier czekoladowy

Dodatkowo:

  • konfitury wiśniowe lub malinowe (polecam Łowicza)

Osobno mieszamy mokre i suche składniki. Następnie mokre wlewamy do suchych i ostrożnie je łączymy, np korzystając z widelca. Pamiętamy że nie można ich wymieszać za bardzo. Foremki wypełniamy do 1/3 wysokości,  nakładamy konfitury i przykrywamy kolejną warstwą ciasta. Nasze muffinki wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i pieczemy 20 minut.

Categories: Gotowanie | Tagi: , , | 4 Komentarze

Zobacz wpisy

4 thoughts on “Naprawdę czekoladowe muffinki

  1. Hm, całkiem ciekawy pomysł. Zwłaszcza koncepcja dolewania tego genialnego likieru. A co sądzisz o kawałkach czekolady zamiast konfitur?

    • Kasia

      Już z kawałkami czekolady próbowałam, tyle że nie zamiast, a wraz z konfiturami:D Bo ja generalnie uwielbiam muffinki z masą różnych niespodzianek. Ale te muffiny są akurat zbyt czekoladowe na jeszcze kawałki czekolady – średnio się je wyczuwa i nie stanowią żadnego nowego akcentu. Kawałki czekolady są super w takich zwykłych lekkich czekoladowych muffinkach, ale tu zależało mi akurat na osiągnięciu tego pięknego ciemnego koloru.

      • Nie wiem czemu ale jak przeczytałem „muffinki z masą różnych niespodzianek” to od razu pomyślałem o szkle, piasku i innych takich :). Może ja mam po prostu takie skrzywienie zawodowe…

  2. Jakub dobrze, że moja niespodziank to było tylko nadzienie z nutelli :D Muffinki przepyszne!

Skomentuj

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

